1997                                             mine formel 1 rejser                                             tilbage til forsiden                                            2000

 

Formel 1 - Østrig 1998 - A1 ring

 
 
 
Min anden formel-1 rejse gik med FDM , til
A1-ring i Østrig , i weekenden 25/26 juli 98
med tribune plads , for enden af langsiden
overfor pitten , så vi kunne følge med i de
forskellige teams pit arbejde.....spændende
 
Vi overnattede i egne telte , kun 500 meter
fra hovedindgangen , vi skulle ikke bruge
unødvendig tid på transport til f.eks et
hotel ( som på turen til Silverstone )
 
 
Dunner og Brian
Men i modsætning til Silverstone , var der
meget små muligheder for at handle lidt
merchandise , og udvalget af madboder var
faktisk temmelig ringe
 
Normalt er der osse et liv omkring banerne
men indgangene blev låst kl 18 , så der var
ikke meget andet at lave end at drikke øl
 
 
 
Michael Schumacher Ferrari F300
"langsiden"   300 km/t   6.gear
Første frie træning d 25/7
 
 
 
Mika Hakkinen McLaren Mercedes MP 4/13
"langsiden"   300 km/t   6.gear
Pole position i regnvejr
 
 
Fra vores tribune plads kunne vi gå hele
vejen langs pitten , helt ned til start/mål
 
 
Jean Alesi Sauber-Petronas C17
"Start/mål"   265 km/t   5.gear
Opvarmningen d 26/7
 
 
 
 
 
Kører-præsentation , ca 1,5 time før selve løbet 
 
 
 
Midt i løbet røg Michael Schumacher af banen , i
 "A1 kurve" med 220 km/t , og mistede front vingen
 
 
 
Det endte med en dobbelt sejr til Mercedes
1 : Mika Hakkinen McLaren Mercedes MP 4/13
2 : David Coulthard McLaren Mercedes MP 4/13
 
 
 
Efter løbet hoppede vi over hegnet , og
løb ud på langsiden , og som nogen af de
første nåede vi op til "Castrol kurve"...
...hvor jeg fandt en masse stumper fra et
større sammenstød fra første omgang
 
Senere fik jeg samlet stumperne , og de
stammede fra front vingen på Takagi´s
Tyrrell Ford 026
 
 
Det var en rigtig god tur , vi havde virkelig fået et par gode pladser på tribunen overfor pitten , og vi
havde en storskærm stående lige til venstre for os Det er en god ting da det er meget nemmere at følge
med i løbet , især godt ved kvalifikationen.
 
Vi havde frit udsyn til ca 75 % af banen , grundet det meget bakkede terræn , hvilket var suverænt
 
 
1997                                             mine formel 1 rejser                                             tilbage til forsiden                                            2000