2000 - 2009     ( Klik på bilerne herunder for at se dem større )
FIA giver op og erkender at flere teams alligevel kører med variationer af traction-control og launch-control - ofte skjult i bilens computer programmer og
derfor umulige at finde for FIA´s kontrollanter - hvorfor de genindføre det igen i ´01.   Kvalifikationen laves om flere gange for at gøre den mere tilskuervenlig !?
I ´03 ændres point systemet så der nu er point til de 8 første (10:8:6:5:4:3:2:1)   Budgetterne i formel-1 er blevet tårnhøje - så da de små privatejet teams
bukke under går FIA i ´06 ind og laver flere tekniske regel ændringer omkring bilerne for at tvinge udgifterne ned (de store teams protestere VOLDSOMT) nu har
hver bil blot 8 motorer til en hel sæson, samtidig skal gearkasserne bruges i 4 løbs-weekender i træk.   I ´08 forbydes traction-control igen, og denne gang klares
det ved at FIA udlevere en computer enhed der ikke kan / må åbnes.   I ´09 er slicks atter tilbage - motorerne reduceres til 2,4 liters V8, tidligere var det
de dyre 3 liters V10 motorer, samtidig vedtages en aerodynamisk pakke der skal reducere bilernes mekaniske vejgreb - alle mini-vingerne bliver forbudte - der
indføres KERS (opsparet bremse-energi - ca. 80hk - der kan fyres af i seks sekunder pr omgang) KERS er frivilligt, alt dette skulle gerne gøre det lettere at overhale
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
1990 - 1999                                                                               forsiden                                                                               2010 - 2019