1990 - 1999     ( Klik på bilerne herunder for at se dem større )
 Tyrrell sætter i ´90 nye standarder indenfor aerodynamik med den høje næse, som hurtigt skulle blive en uundværlig feature i formel-1.   Efter 30 år
med samme point system forhøjede man i ´91 en sejr med 1 point, til 10 point ( 10:6:4:3:2:1)   I ´92 introducere Williams et elektronisk chassis der selv
indstiller sig efter banens forhold, med bla. traction-control og aktivt hjulophæng - samme år bliver brændstof-reglerne igen indskærpet så den kan
klare EU´s regler for brændstof - og sådan er det stadig.   I ´94 forbyder FIA traction-control og andet elektronisk hjælpegrej, mange mente at køreren 
blot at blevet en passager !?   I ´95 laver FIA en større regelpakke for at øge sikkerheden / sænke farten, dog mente mange at man ønskede bedre tv !? den
foreskrev 3 liters motorer (mod 3,5 liters tidligere) smallere dæk, mindre vinger, bilernes bredde reduceres med 20cm - til 180cm - for at sænke hastigheden.  
Safety biler blev indført og tankning under løb blev tilladt, for at skabe strategisk spænding på tv.   Efter 27 år med slicks, indføres der i ´98 riller i dækkene
3 stk foran og 4 stk bagpå, året efter indføres endnu en rille i fordækkene - endnu et af mange forsøg på at sænke den stigende sving hastighed i 90´erne
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
1980 - 1989                                                                               forsiden                                                                               2000 - 2009