1970 - 1979     ( Klik på bilerne herunder for at se dem større )
Indtil ´70 var luftkølingen til motoren kommet ind via næsen, men igen revolutionerede Lotus ved at gøre næsen smal uden luftindtag, istedet
satte de radiatorerne på siderne af bilen, og det gør de stadig den dag i dag - dette så man for første gang på Lotus 72 - en bil der kaldes
grundlæggeren for den moderne F1-racer.   I ´71 så man for første gang slicks ( dæk uden mønster ) og man gjorde dækkene meget bredere
for bedre vejgreb, samme år blev luftindtaget over kørerens hoved introducerede, dog kun på visse baner.   Der blev eksperimenteret meget, og
det var ikke alt sammen, der var lige vellykket - f.eks da Lotus i ´74 tilmeldte en bil med gasturbine-motor (udviklet til skibe, lokomotiver og
helikoptere) eller da Tyrrell i ´76 byggede en bil med seks hjul, to baghjul og fire (?) forhjul.   I ´77 introducere Renault den første turbo motor
nogensinde i formel-1 som bliver forfinet og forbedret frem til ´88 hvor turbo-æraen sluttede.   I ´78 videreudvikler Lotus aerodynamikken til osse
at gælde bilens undervogn som "suges" fast til vejen - Lotus 78 - er første bil der er udviklet i en vindtunnel, denne udvikling foregår stadig i dag
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1960 - 1969                                                                               forsiden                                                                               1980 - 1989