1960 - 1969     ( Klik på bilerne herunder for at se dem større )
I ´60 blev point for hurtigste omgang, erstattet med et point til 6.pladsen, og i ´61 blev pointene for en sejr forhøjet til 9 point ( 9:6:4:3:2:1 )   Formel-1
påbyder brugen af 1,5 liters motorer i ´61, samtidig bliver oktan tallet reduceret til maksimalt 100 oktan.   I ´62 udgår karburator motorerne for
altid, nu køres der kun med direkte indsprøjtning - samme år introducere Lotus det monocoque, med den specielle udformning som vi kender den i dag
sammen med det lille rat som stadig bruges i dag.   Carel Beaufort, en hollænder, køre som den første med et 8mm on-board kamera i sin Porsche.   I ´66
begynder de voldsomme 16-cylindrede 3 liters motorer at dukke op, de larmer utrolig meget og yder op mod 400hk.   I ´68 ses de første sponsor reklamer på
 bilerne - samtidig begynder formel-1 bilerne at få vinger og kampen om aerodynamikken går for alvor i gang.   Hjelme med visir bliver indført i ´68
 fordi kørerne nogen gange fik en fugl i ansigtet, og det udløste voldsomme ulykker.   I ´69 sker der en del ulykker med de høje bagvinger på stativer, og
 for fremtiden skal de sættes fast direkte på chassiset.   Sammen år forsøger Lotus og Brabham sig med 4-hjulstræk, som straks forbydes af FIA
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1950 - 1959                                                                               forsiden                                                                               1970 - 1979